Zajęcia online jako komponent Małopolskiej Chmury Edukacyjnej w ramach projektu
„Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II”
W dniu 6.12.2017 odbyły się kolejne zajęcia online w ramach projektu Małopolska Chmura Edukacyjna. Tym razem uczniowie pod opieką p. Barbary Kondziołki i p. Marka Mikosa mieli możliwość obserwowania ewaluacji prezentacji, które zostały przygotowane wcześniej przez ich zespoły oraz zespoły ze szkół ponadgimnazjalnych z Jordanowa, Myślenic i Krakowa, biorące udział w projekcie. Tematyka prac umieszczonych online dotyczyła promocji działalności stworzonej przez zespół fikcyjnie firmy, proponowanych przez nią produktów i usług. Zajęcia, podobnie jak poprzednie, zostały przeprowadzone w języku angielskim przez pracownika Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, p. Renatę Iwan. Pani Renata Iwan, wykorzystując aplikacje mobilne oraz słownictwo branżowe, omówiła z zespołami kodeks postępowania potencjalnego pracownika firmy.
Zanim szklane cacko zawiśnie na choince, sztab ludzi pracuje nad jego przygotowaniem. Praca wre cały rok, a apogeum przypada... latem. 90% powstałej wtedy produkcji pakowane jest w kartony, które płyną na cały świat. Mało kto wie, że Polska jest globalnym liderem w produkcji bombek choinkowych.
Produkcję tych wyjątkowo delikatnych ozdób świątecznych poznali podczas wycieczki zawodoznawczej uczniowie naszej szkoły. Młodzież odwiedziła lokalną Firmę Szklana Gwiazda, która istnieje w Brzesku od 2001 roku. W pracowniach zakładu powstają bombki o najbardziej fantazyjnych kształtach. Podczas wycieczki młodzież poznała cały cykl produkcyjny tzn. etap tworzenia projektów, dmuchanie szkła, srebrzenie, lakierowanie, dekorowanie, pakowanie. Ciekawą atrakcję wycieczki stanowiły warsztaty praktyczne. Uczniowie samodzielne malowali bombki - pod okiem profesjonalnych dekoratorek. Wykonaną bombkę - wyjątkową pamiątkę z wycieczki - zabrali ze sobą do domu, by móc powiesić ją na choince. W trakcie suszenia udekorowanych przez uczestników ozdób, uczniowie odwiedzili przyzakładowy sklep, w którym znajduje się wystawa świątecznych choinek oraz kilkaset przepięknych szklanych ozdób, nie tylko Bożonarodzeniowych!
Wizyta zawodoznawcza stała się dodatkowo znakomitą lekcją przedsiębiorczości. Młodzież ZSP Nr 1 uczestnicząca w projekcie „Małopolskie Talenty” wykorzystała sposobność, by porozmawiać z właścicielem firmy Panem Danielem Dębińskim na szereg tematów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Dziękujemy za poświęcony czas oraz cenne wskazówki.
Organizatorem wycieczki była p. D. Jedlińska
to miejsca, które 5 grudnia odwiedzili uczniowie ZSP Nr 1 biorący udział w projekcie „Rozwój i podniesienie kształcenia zawodowego w powiecie brzeskim”. W ramach organizacji wyjazdu uczniowie zostali zapoznani z zastosowaniem nowoczesnych technologii w procesie produkcji, w tym: technologii produkcji i nadruków na opakowaniach, stosowania nowoczesnych technologii IT w przemyśle oraz zasad organizacji magazynów.
Szczegóły oraz zdjęcia z wyjazdu zawodoznawczego znajdziesz w zakładce zawodowe - kursy zawodowe
Wyjazd w całości został sfinansowany ze środków projektu. Kierownikiem wyjazdu była p. D. Jedlińska
DNI HONOROWEGO KRWIODAWSTWA
Z okazji obchodów Dni Honorowego Krwiodawstwa w dniu 8 grudnia 2017r. opiekunki Szkolnego Koła HDK zorganizowały prezentację dla klas pierwszych, aby przybliżyć najważniejsze aspekty tej pięknej idei.
Krwi nie da się wyprodukować. Można ją pozyskać jedynie od dawców. Honorowe oddawanie krwi cieszy się wśród uczniów naszej szkoły ogromnym zainteresowaniem. Przekonujemy się o tym przy organizowaniu kolejnych wyjazdów. Młodzież uczestniczy w akcjach trzy razy w roku. Wspaniały jest fakt, że odbywają się one od wielu lat, a chętnych nie brakuje. Pragniemy serdecznie podziękować wszystkim, którzy włączają się w propagowanie krwiodawstwa. Wierzymy, że wśród młodszych uczniów znajdą się następcy.
Uczniów pełnoletnich zainteresowanych podarowaniem tego bezcennego daru zapraszamy na akcję w lutym.
8 grudnia 2017r. w świetlicy szkolnej odbył się I etap Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego „Turbolandeskunde”. Trzyosobowe drużyny zmagały się z rozwiązaniem testu w formie dwujęzycznej, który zawierał pytania zamknięte oraz otwarte na temat m.in. geografii, historii, gospodarki, kultury oraz realiów krajów niemieckiego obszaru językowego. W tym roku pytania dotyczyły Niemiec. W konkursie uczestniczyło 6 drużyn.
Czytaj więcej...Projekt: Gabriela Aleksiewicz